" El repte més gran que identifiquem en la digitalització de la gestió és gairebé un repte d'actitud: entendre la digitalització i comprometre't amb la idea que és necessària per a la rendibilitat del teu negoci"
Aquesta és una de les reflexions que el nostre Managing Director, Germán Fritzsch, ha compartit a la tercera edició de l' eProcurement Tech Summit de Voxel , celebrat els dies 18 i 19 de novembre a Barcelona. Des de Gstock hem donat suport a l'esdeveniment com a Gold Sponsor una edició més i assistim presencialment per conèixer novetats i tendències en transformació i model de negoci digital, en factura electrònica i digitalització de pagaments B2B, en eficiència i escalabilitat empresarial i en gestió de dades, informació i intel·ligència de negoci a hospitality i restauració.
Com en edicions anteriors, aprofitem per connectar amb altres membres del sector i compartir amb ells la nostra visió de la gestió digital orientada a rendibilitat i com podem créixer col·laborant plegats. A més, aportem la nostra visió i experiència en una interessant taula sobre per què fracassen els projectes de digitalització , en què Germán va compartir escenari amb Sílvia Lamarca, CFO de Grup Andilana, un dels nostres clients més antics i exemple de com portar a l'èxit un procés de digitalització de la gestió, i amb David Vilà, Sales & Key Account Manager i director comercial a Grupo DINO i Lladopol.
Moderada per Marc Prats, COO de Voxel, de la taula van sortir reflexions i aportacions molt interessants. Compartim algunes:
“ Dissenyar i construir un ecosistema digital és com fer un puzle. Tots n'hem fet un i sabem que, quan tenim peces soltes, aïllades, a vegades és difícil trobar les connexions i veure la panoràmica completa, per més que vegem la imatge que apareix a la caixa. Amb les eines digitals passa igual. El principi de la construcció de l'ecosistema és com l'inici d'un puzle on és clau tenir la imatge d'on volem arribar clara i present i ser capaços de trobar les connexions que uneixen peces aïllades i ens porten a l'objectiu, que és el nostre ecosistema digital propi. Per això, les peces, les eines, han de parlar el mateix idioma, entendre's entre elles i integrar-se amb l'objectiu de millorar la gestió del teu negoci. I, perquè s'acabin entenent, és fonamental no defallir. Potser quan t'enfrontes a un puzle de 5.000 peces et sembli interminable, però no ho és: amb planificació, compromís i recursos, fins i tot el puzle més complex acaba per completar-se. Igual que amb la digitalització de la gestió”
Germà Fritzsch
“ Si vols que el teu equip pugi al carro, cal donar exemple de l'esforç que suposa una transformació digital”
Sílvia Lamarca
“ Si no sabem on som i el que volem fer, la resistència al canvi es multiplica per mil”
David Vilà
Pots veure la taula completa al vídeo que compartim sota aquestes línies.
El Summit va comptar amb la participació d'experts en transformació digital per a Horeca com Javier Retornano, CEO a Suitech Consultoría & Tecnología; Jordi Garrido, director acadèmic d'Executive Education a la Facultat Internacional de Comerç i Economia Digital de la Universitat Ramon Llull; Javier Villanueva, director general a Silken Hoteles; Raquel Oriol, Project Manager Logistic & CS a Baker & Baker; Emiliano Garayar, Founder and Executive Chairman a GAT; Óscar Palacios, Managing Partner & Chief Business Development officer a Canarian Hospitality; Matthew Morrison, director de desenvolupament de negoci B2B a Mastercard; o Boris Acuña, responsable de l'àrea de sistemes infraestructures i ciberseguretat a Bidfood Spain, entre d'altres.
De la ponència de Jordi ens en quedem amb els consells perquè la digitalització de la gestió de qualsevol empresa del Canal Horeca arribi a bon port.
1. No assumir projectes de digitalització de manera aleatòria.
2. Determinar com ha d'operar la companyia usant la tecnologia, per assolir els objectius previstos.
3. Tenir clar que dissenyar larquitectura i la governança de dades és prioritari.
4. Assumir que abans d'instaurar un pla de transformació digital has de mirar internament quins canvis necessita la teva companyia per abordar aquesta transformació.
A més, compartim algunes reflexions de la resta de la jornada, que esperem que et resultin tan inspiradores com a nosaltres:
“ Un pla de transformació digital és un grup de projectes de digitalització, units per objectius comuns i amb impacte en el model de negoci. La velocitat de la transformació digital depèn del pressupost. Totes les empreses tenen una velocitat a què poden canviar. Si l'excedeixes, el pla de gestió del canvi ha de ser més ambiciós. Esbrina a quina velocitat pots canviar”
Jordi Garrido
“ Seguretat, comoditat i traçabilitat són clau per a la digitalització dels pagaments”
Matthew Morrison
“ El repte de qualsevol companyia no és trobar bones eines tecnològiques, sinó integrar-les entre si”
Oscar Palacios
“ És clau entendre el que el client vol i necessita en digitalització, per modelitzar l'estructura de dades i aplicacions sobre les que volen créixer”
Javier Retornano
“ Un procés de digitalització no acaba mai: sempre hi haurà un procés per millorar o una tasca nova per digitalitzar”
Pedro Nágera
L'eProcurement Tech Summit és una cita imprescindible per conèixer tendències i novetats en digitalització de la cadena de valor a hostaleria i hospitalitat, connectar entre empreses i impulsar junts la innovació tecnològica, i per inspirar noves solucions per a l'optimització de processos de la cadena de valor . Compartim el vídeo que hem preparat, amb alguns moments de la jornada.
Gràcies, una vegada més, a tot l'equip de Voxel (Xavi Ginesta, Ángel Garrido, Héctor Martín, Anastasia Vasilenko, Pedro Nágera, Marc Mañas i Alberto Pastrano) per organitzar aquesta trobada, per l'afecte que poseu en tots els detalls i per comptar amb Gstock per continuar treballant plegats per un futur digital real per al nostre sector.