Què és bona gestió, em preguntes mentre claves la teva pupil·la a la meva pupil·la blava? Per respondre a la pregunta ens hem inspirat en els nostres clients i en aquest article et donem 16 fantàstics exemples de bona gestió digital orientada a rendibilitat, per quan necessitis impuls per seguir endavant.

I recorda: bona gestió és aquella que et porta a mantenir la rendibilitat sota control.

Família La Ancha

Qui són?

Família La Ancha neix el 1919 de la mà de Benigno Redruello i la taverna La Estrecha (rebatejada posteriorment com La Ancha). L'actual grup gastronòmic, regentat des del 2005 pels besneu de Benigne, Nino i Santi Redruello (quarta generació d'aquesta saga gastronòmica), conserva l'essència de taverna La Ancha obrint el model a nous conceptes i idees: Las Tortillas de Gabino, La Gabinoteca, Fismuler, Armando i Molino de Pez.
L'Ampla Gstock
235036045 4662066173828044 3855749748550295562 n Gstock

Per què hauries de fixar-te en la seva gestió?

Perquè són un estupend exemple de convivència entre tradició i innovació i han après que tenir control és fonamental per mantenir i millorar la rendibilitat.

I per tenir control, cal conèixer les dades del negoci i actuar-hi. En paraules de Nino Redruello: "Poder actuar gràcies a les dades fa que les rendibilitzis, són essencials per ser eficients". Família La Ancha és paradigma de com abraçar la innovació i les noves tecnologies on es fa necessari: en la gestió que permet al negoci continuar sent el que és, evolucionant per a això cap a una gestió 100% digital. Serietat, constància, qualitat del producte i treball honest són els valors que defineixen Família La Ancha. Valors amb els quals a Gstock estem 100% compromesos.

Healthy Poke

Qui són?

La cadena de menjar saludable fundat pels germans Gonzalo i Íñigo Iceta juntament amb Juan Uribe i que és avui dia model de com fer les coses bé tant en l'aspecte nutricional com en gestió de negoci. Healthy Poke compta a dia d'avui amb 33 locals distribuïts entre Madrid, Barcelona, València, Màlaga, Sevilla, Granada i Las Palmas. El seu model de negoci respon a la filosofia que ells anomenen HEALTHYUM: Humilitat, Energia, Actitud, Lleialtat, Talent, Humanitat, Motivació. Valors que apliquen tant en la seva gestió de cara al client com en la gestió digital de processos.
Healthy Poke Gstock
Gstock

Per què hauries de fixar-te en la seva gestió?

Perquè la innovació i l'aposta per les eines digitals és fonamental en la seva forma de gestionar el que el client no veu, però és clau per garantir la rendibilitat del model de negoci.

 

El missatge que envien al sector és igual de clar que el que envien al seu client: gestiona per ser feliç (i on diu feliç, es llegeix rendible).

A Gstock compartim la filosofia de Healthy Poke i pensem que, igual que podem alimentar-nos mitjançant una proposta nutricional empoderadora que ens ajuda a mantenir-nos saludables, podem fer el mateix en la gestió dels nostres negocis d'aliments i begudes: crear rutines saludables de gestió, construint aquesta autopista digital que ens permeti, mitjançant l'ús de les eines adequades, mantenir sota control les àrees clau del negoci.

Grup Quispe

Qui són?

Grup Quispe és el projecte de César Figari i Constanza Rey. Van aterrar el 2018 al barri madrileny de Las Salesas amb Quispe, un homenatge a la barreja i diversitat cultural i gastronòmica de Perú. Actualment són un dels grups de restauració més rellevants de Madrid i compten amb tres establiments: Quispe, Ponja Nikkei (gastronomia fusió nikkei-peruana) i Sillao (cuina xifa peruano-cantonesa).
Quispe Gstock
CADIRA FOTO 7 Gstock

Per què hauries de fixar-te en la seva gestió?

Perquè són una excel·lent combinació entre creativitat i llibertat de cuina cap enfora, cap al client, i serietat, gran treball en la implantació de processos i control de negoci de cuina cap endins.

Perquè són exemple de com utilitzar el control de la matèria primera en tots els punts de la cadena (des de la compra al proveïdor fins a la venda al client final) per aconseguir, mantenir i millorar la rendibilitat amb propostes diferents i que requereixen d'un producte molt especialitzat i d'alta qualitat.

Grup Arzábal

Qui són?

Fundat el 2009 a Madrid, el projecte d'Álvaro Castellanos i Iván Morales compta actualment amb Arzábal Retiro (local fundacional), El Jardí d'Arzábal (al Museu Reina Sofia), Arzábal Market i Madrí, tots dos al Mercat de San Miguel, un dels punts clau de la gastronomia madrilenya. Grup Arzábal compta amb més de 200 persones en els seus equips i és un dels grups de restauració més importants del panorama madrileny. El seu model de negoci uneix l'esperit de taverna tradicional amb producte de qualitat (identitat espanyola i arrels basques) en espais únics.
Arzabal Gstock
Grup Arzabal Foto 1 Gstock

Per què hauries de fixar-te en la seva gestió?

Perquè són exemple d' organització i dotació d' estructura, tant per al creixement del grup com per mantenir els estàndards en el funcionament.

El secret per créixer mantenint la qualitat i, sobretot, la rendibilitat, és l'organització: "créixer organitzats amb una qualitat extrema és difícil d'aconseguir i no es fa sense estructura" afirma Iván Morales. La nostra solució digital de processos de compra i gestió de magatzem especialitzada per a grups de restauració els permet mantenir aquesta organització i control imprescindibles per al creixement i desenvolupament del Grup.

Sushita

Qui són?

Sushita, fundada el 1999 per Natacha Apolinaro i els germans Sandra i José Manuel Segimón, és la primera empresa espanyola a llançar-se al mercat del sushi. El 2014 va néixer Sushita Café, el primer dels sis restaurants de cuina japonsa de la cadena. Actualment compten amb Madame Sushita (2017), Monsieur Sushita (2018), Le Club Sushita (2019) i La Madonna Sushita (2022). En dues dècades, Sushita ha aconseguit una situació de lideratge en la comercialització de sushi, amb més de 3.000 clients diaris i la seva proposta de valor que uneix gran qualitat amb producte assequible.
Sushita Gstock
Perquè avancen sense oblidar la innovació: d'una banda, centrada a desenvolupar altres línies de productes orientals mantenint el leit motiv de la marca (qualitat assequible), de l'altra, amb l'ull posat a obrir nous mercats a través de l'exportació, gràcies a la seva nova línia de sushi congelat de màxima qualitat.
SUSHITA FOTO 5 Gstock

Per què hauries de fixar-te en la seva gestió?

Per la seva passió per la bona gestió, tan necessària per aconseguir els objectius, i per la seva aposta per la gestió digital, una cosa en què els acompanyem des dels seus inicis: pràcticament naixem alhora que la seva línia de restauració i des d'aleshores avancem junts en aquest objectiu de mantenir la rendibilitat sota control.

Grup Trocadero

Qui són?

Gran emblema de l'hostaleria i la gastronomia de la Costa del Sol i del nostre país. Fundat el 1994 per Dionisio Hernández-Gil i dirigit per Jorge Hernández-Gil, Grup Trocadero compta avui amb establiments a Tarifa, Sotogrande, Estepona, Marbella i Benalmádena i en projecta dos més a Madrid i Màlaga. Localització, decoració, matèria primera i excel·lència en el servei. Són els quatre pilars sobre els quals es fonamenta l'èxit de Grup Trocadero.
Grup Trocadero Gstock
Grup Trocadero Gstock Foto 8 Gstock

Per què hauries de fixar-te en la seva gestió?

Perquè la matèria primera és element diferencial en Grup Trocadero, tant per la personalitat que imprimeix a la seva proposta gastronòmica com pel que passa amb ella de portes per endins, és a dir: per la gestió.

Perquè aposten pel rigor i l'excel·lència en la gestió i perquè han sabut entendre molt bé la necessitat real de controlar correctament la matèria primera per continuar creixent i evolucionant en l'excel·lència i la rendibilitat. Només amb un control exhaustiu de les nostres operacions podem aspirar al màxim. Si de cara al client Grup Trocadero és un estil de vida per gaudir amb passió, de cara a la indústria és un estil de gestió amb el rigor com a tret principal.

Castella Termal Hotels

Qui són?

Un dels referents de l'hospitalitat i l'hostaleria espanyoles, fundada per Roberto García. Vanguardia i tradició es conjuguen en aquest grup que compta amb cinc espais: tres a Castella i Lleó, un a Cantàbria i un altre a Castella-la Manxa. El seu model de negoci es basa en quatre punts clau: el termalisme com a generador d' experiències més enllà de les pròpies aigües termals, edificis històrics emblemàtics i arquitectònicament únics, entorns naturals incomparables i gastronomia d' alta qualitat basada en el producte de proximitat. El pla d'expansió de la companyia contempla 14 hotels el 2030. Actualment són el major ocupador turístic en les seves zones d' implantació.
Castella Termal Hotels Gstock Foto 11 Gstock
Castella termal hotels Gstock

Per què hauries de fixar-te en la seva gestió?

Perquè l'excel·lència en la gestió i el compromís amb els resultats són dos dels seus valors vertebrals. Tots dos són fonamentals per a l'èxit, tant actual com del propi pla d'expansió.

Perquè aquesta excel·lència en la gestió es tradueix, parlant de la proposta gastronòmica del grup, en un fort compromís per la gestió eficient de la matèria primera.

Grup Salvatge

Qui són?

Fundat a Panamà el 2017, Grup Salvatge és una de les companyies de gastronomia japonesa d'autor més potents i amb més projecció internacional i de futur. Actualment compta amb 15 restaurants a 4 països (Panamà, Colòmbia, Espanya i Veneçuela) i desenvolupa 5 marques (Salvatge, Arrogante, Calle Dragones, Blue Moon i Madre).
Salvatge Gstock
Grup Salvatge Gstock Foto 7 Gstock

Per què hauries de fixar-te en la seva gestió?

Perquè, atès que en tots els establiments del Grup, el producte té un paper fonamental, han entès a la perfecció que gestionar correctament aquesta matèria primera i portar un control exhaustiu és imprescindible per a l'èxit.

Perquè el seu èxit és exemple que es pot fer una gestió eficient i tenir sota control la matèria primera en un grup multimarca i amb restaurants a 4 països de tres fusos horaris diferents.

Grup Andilana

Qui són?

Els orígens es remunten al 1958 i a l'obertura de l'Hostal Vostra Llar (Palamós). El 1992 i amb l'obertura del restaurant La Fonda (Barcelona) es constitueix el grup. Actualment és un dels grups de restauració més importants del país, amb més de 30 restaurants i 3 hotels a tot Espanya. El seu concepte de gastronomia s' adapta a les noves tendències mantenint el sabor i tècniques tradicionals de la cuina mediterrània, en locals amb interiorismes i marques singulars. Amb la seva forma de fer les coses, són referents quant a digitalització de la gestió de la seva matèria primera.
Grup Andilana Gstock Foto 6 Gstock
Grup Andilana Gstock

Per què hauries de fixar-te en la seva gestió?

Perquè han entès que l'èxit i la rendibilitat necessiten del llarg termini per consolidar-se i que qualsevol procés necessita temps per veure els resultats reals. També quan parlem de digitalització de la gestió.

Per la seva excel·lència en la gestió, que s'aprecia en la seva aposta decidida per millorar l'estandardització i gestió del dia a dia, cosa que significa entre altres coses treballar per simplificar processos i millorar les eines de gestió. I per treballar de manera consistent i continuada per triomfar a llarg termini també en la gestió. La consistència en l'operació i la gestió forma part d'aquest intangible que marca la diferència.

Grup Vespok 360

Qui són?

Grup dedicat al desenvolupament de projectes de lleure, gastronomia i entreteniment. Fundat el 2014 per Álvaro Aguiar, Pablo Casas i Ignacio 'Pucho' Suarez de Toledo. El Racó de Vespok, Pólvora, Salitre, Casa Vito, Green, el càtering Fusta i el delivery Bomba Slider Burger conformen la seva oferta gastronòmica. La seva facturació en la divisió d'hostaleria ronda els 9 milions d'euros. El seu procés d'expansió té com a primer gran objectiu obrir fora de Madrid.
Grup Vespok 8 Gstock
Grup Vespok Gstock

Per què hauries de fixar-te en la seva gestió?

Per la importància que li donen, el que es reflecteix en decisions com optimitzar l'operativa concentrant els seus conceptes en una mateixa zona – cosa que els permet generar venda creuada, compartir magatzems (i producte, sobretot en el cas del celler) i rotar personal, entre altres avantatges – o dedicar temps a testar receptes abans de llançament d'un projecte.

Perquè donen una gran importància a la bona gestió de la matèria primera, tant des del punt de vista de producte com dels processos: Grup Vespok gestiona habitualment produccions de tota mena per als seus conceptes, ja que a penes treballen cinquena gamma. En aquest model, controlar molt bé la matèria primera és essencial per a una bona rendibilitat i per aconseguir el màxim aprofitament.

BrasayLeña de LEWBrand

Qui són?

Fundada el 2008 per l'empresari Pedro López Mena i amb origen en la indústria càrnia – en la qual Pedro té més de 40 anys d'experiència, per ser el sector en el qual treballava la seva família – avui Brasayleña està formada per 27 restaurants repartits per tot el país. I és una cadena consolidada fins al punt de ser única en el sector, tant a Espanya com a Europa.
Brasa i Lena Gstock
Brasaylena 7 Gstock

Per què hauries de fixar-te en la seva gestió?

Per la cura extrema de la matèria primera amb la qual treballen i una atenció especial a la gestió de la mateixa com a fórmula per assolir el seu objectiu de rendibilitat.

Perquè són un gran exemple de com a través d'un producte es pot generar un concepte innovador i de com la bona gestió pot portar a aquest concepte a l'èxit i a la rendibilitat, mitjançant un procés de creixement pausat.

Lamucca Company

Qui són?

Va néixer el 2008 amb Lamucca de Pez. La proposta "High-Low» (high quality, low price), dels germans Ofèlia i Àlex Marín compta avui amb 13 restaurants a Madrid, units per l'excel·lència en el producte, el servei, l'ambient i la localització. Lamucca Company és pionera a Madrid d'un concepte de restauració amb visió internacional en estètica, ambientació, proposta gastronòmica, estil d'atenció al client i gestió. En quinze anys d'andana han marcat la pauta a seguir i s'han convertit en un dels grups més influents de la capital
Lamucca Company 1 Gstock
Lamucca Gstock

Per què hauries de fixar-te en la seva gestió?

Per la seva aposta pel treball dur i la professionalització mantenint una estratègia pròpia d' expansió en la qual són ells els qui fixen els seus propis temps i sent fidels a la seva visió de l' èxit.

Perquè la seva visió es reflecteix en el seu model de gestió, en el qual l'estandardització de processos i l'aposta per la tecnologia per optimitzar les compres i la gestió de producte ocupa un lloc central.

La Tremenda

Qui són?

Iniciativa familiar ubicada a Catalunya i una de les cadenes d'hamburgueseries del moment, escollida Millor restaurant americà d'Espanya 2021 i 2022 per Just Eat. Basada en una marca trencadora, la millor matèria primera d' origen nacional, i receptes i elaboracions pròpies. En ple procés d'expansió i creixement, compta amb 9 locals operatius i una facturació superior a 5 milions d'euros.
La Tremenda Gstock
La Tremenda Foto 3 Gstock

Per què hauries de fixar-te en la seva gestió?

Per la seva aposta per l' optimització de processos i la gestió digital en tots els aspectes del negoci, especialment si parlem de matèria primera.

Per confiar en tecnologia d'avantguarda i eines específiques de gestió de matèria primera (en aquest cas, les nostres) per créixer i ser consistents, mantenint la rendibilitat sota control a través d'una logística automàtica i eficient de compres i del control d'inventaris.

Ramses District

Qui són?

Referència en l'oci madrileny des del 2007, Ramses District es caracteritza per la seva permanent recerca de l'excel·lència, les seves experiències innovadores i sensorials, el seu esperit original d'avantguarda, internacional i cosmopolita, pel luxe com a forma d'expressió i per ser un dels grups de restauració més innovadors i disruptius de Madrid. Està integrat per cinc espais, tots ells referents a seguir: Ramses, Pati de Lleons, The Kave, Lady Bongo i Flamenco de Leones.
Ramses Gstock
Ramses District Foto 12 Gstock

Per què hauries de fixar-te en la seva gestió?

Per la seva acurada elecció de companys de viatge, que implica envoltar-se dels millors en tots els aspectes del negoci, de l' interiorisme i l' arquitectura a la matèria primera, de la cuina i la sala a la gestió digital.

Per la seva aposta per la innovació per impulsar l' hoteleria madrilenya i per la gestió amb eines específiques per mantenir la rendibilitat sota control i desenvolupar el pla d' expansió amb consistència i coherència.

Terrat Grup

Qui són?

Projecte fundat a Madrid el 2011 per Cristina Lasvignes i José Manuel García. La seva filosofia "Llocs singulars on celebrar la vida" es transmet en un model de negoci basat en la gestió d'espais gastronòmics ubicats en zones emblemàtiques. Terrat Grup compta actualment amb onze establiments (6 a Madrid, 3 a Cadis, 1 a Sevilla i 1 a Mallorca) i planeja l'obertura de dos més.
Terrat Gstock
Terrat Grup Foto 4 Gstock

Per què hauries de fixar-te en la seva gestió?

Pel seu pla de creixement, que es caracteritza per ser orgànic i ordenat, amb la vista posada sempre en què cada nova obertura respongui tant a la filosofia que subjau en tot el concepte, com a la qualitat que busquen en l' oferta gastronòmica.

Per la seva recerca de l'excel·lència en tots els seus projectes, que s'estén també a la gestió i es manifesta en l'ús de tecnologia específica per mantenir la rendibilitat sota control.

Grup Barbillón

Qui són?

Projecte dels germans Enrique i Francisco Javier Sánchez del Amo. Va néixer el 2012 amb Barbillón Oyster Bar, primer local i llavor del qual avui és Grup Barbillón, una empresa familiar orgullosa dels seus orígens i referent en l'hostaleria tant madrilenya com nacional. En poc més d'una dècada a Barbillón Oyster Bar s'han sumat Tinglado (Boadilla del Monte), Panorama (Majadahonda), Bistró 1948 (Aravaca), Manto (Madrid, Camp de les Nacions), Bareto (Madrid, c/ Alcalá i Atocha; La Moraleja) i Barbillón Marbella, molt a prop de la Milla d'Or marbellí.
Barbillon Gstock
Grup Barbillon Foto 12 Gstock

Per què hauries de fixar-te en la seva gestió?

Per la seva aposta decidida per la gestió digital per seguir creixent de forma sostinguda i sostenible, amb la rendibilitat sota control.

Pel seu treball, il·lusió, coneixement del producte i dels processos de gestió, confiança i visió.