'Conèixer. Connectar. Inspirar'. Amb aquesta filosofia, Voxel ha celebrat a Barcelona una nova edició de l'eProcurement Tech Summit, els dies 5 i 6 d'octubre. Des de Gstock donem suport a l'esdeveniment com Gold Sponsor i a més assistim per conèixer novetats i tendències en transformació digital, factura electrònica o experiència de client, casos d'èxit i (bons) exemples de digitalització.
També per connectar amb altres membres del sector i compartir amb ells la nostra visió de la gestió digital orientada a rendibilitat i com podem créixer col·laborant junts.
I per inspirar-nos amb les experiències dels participants i poder inspirar-los també amb la nostra filosofia de #RentabilidadBajoControl. El nostre CEO, Federico Fritzsch, va compartir algunes idees interessants en el panell sobre creació de l'ecosistema tecnològic a Horeca, que recollim aquí:
- L'albarà és l'exemple màxim del "tot" el que ens queda per fer en digitalització a Horeca i també la peça clau perquè la gestió digital del backoffice d'un negoci d'aliments i begudes realment funcioni i s'orienti a rendibilitat.
- Per digitalitzar bé, cal una estratègia. Tenir un pla i seguir-lo. Digitalitzar a base de flaixos no és només un greu error: és l'autopista al fracàs. Sense planificació no hi ha bona gestió i sense bona gestió no hi ha rendibilitat.
- Parlar de digitalització de la gestió avui dia és parlar d'ecosistema digital. Per crear el nostre, hem de respondre'ns a tres preguntes: on volem arribar, quines aplicacions ens poden ajudar i com s'integraran. Per arribar a les respostes cal feina d' anàlisi.
- Contractar solucions digitals no és crear un ecosistema digital. L'ecosistema no és automàtic, ni es fa sol, ni és la conseqüència lògica de contractar aplicacions digitals. Cal treballar-ho i fer-ho enfocat a un objectiu: la rendibilitat.
El nostre CEO va compartir panell amb tres grans professionals de la indústria: Lluís M. Gabarrón, director d'IT del Fornet; Mateo Ramón, CIO de Grup Piñero; i Marcos Mañas, CPO de Voxel. Ells van reflexionar sobre la creació de l'ecosistema digital i sobre com començar amb bon peu. Compartim algunes de les seves aportacions:
"Per digitalitzar, el que es requereix inicialment és ser com Bob Esponja: abans d'implantar un pla, cal conèixer l'empresa, conèixer els processos i com s'estan duent a terme. Entrar amb la idea de canviar directament, sense coneixement previ, no funciona"
Lluís Manuel Gabarrón
"Quan treballes amb processos, cal conèixer-los bé primer per saber com millorar-los. I també és molt important la gestió del canvi.
Mateo Ramón
"Hi ha dues coses que faríem diferent per ajudar els nostres clients a digitalitzar millor: tenir més consciència de les eines que hi ha disponibles per digitalitzar processos i amb les quals poder tenir una simbiosi per fer el procés junts, i la segona, créixer a partir d'un estàndard customitzable en lloc d'anar creixent a base de customització de serveis a demanda del client"
Marc Mañas
El Summit va comptar amb la participació d'experts en transformació digital per a Horeca com Isabel Bellot, directora de Transformació Digital de Grant Thornton; Iker Beraza, vocal Assessor Direcció General de Política Econòmica en Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, qui va incidir en la necessitat d'implementar la factura electrònica per millorar el pagament a proveïdors, ja que "retardar-lo llasta el creixement empresarial. Cal dotar d'estructura de pagament a proveïdors al sector"; Manel Morillo, soci fundador – Partner de Con Gusto Consulting; Matthew Morrison, irector de Desenvolupament de Negoci – Commercial Solutions de Mastercard; Javier Retornano, CEO a Suitech Consultoría & Tecnologia; Beatriz Martín, administration manager en Hotelatelier; Josep Garriga, director de Compres en H10 Hotels; Alberto Mezquita, IT Manager de Froneri Iberia; Daniel Ibáñez, Ecommerce & Digital Manager de Bidfood Iberia; Mónica Rubio, Sales & Màrqueting en NAVEX Consulting; Teresa García, general manager d'Hotel Servicers; Víctor Santacana, gerent a Edisa Barcelona; David Vilà, Sales & Key Account Manager i Director Comercial en Grup DINO i Lladopol; Soledad García, directora general adjunta de Garcimar; o Jordi Garrido, director acadèmic d'Executive Education a la Facultat Internacional de Comerç i Economia Digital de la Universitat Ramon Llull.
De la ponència de Jordi ens quedem amb el seu decàleg per a la transformació digital, amb el qual compartim filosofia. Estem segurs que en molts dels seus punts reconeixes el punt de vista del nostre CEO:
- No escoltis els falsos profetes: la transformació digital és un 70% management/direcció estratègica i un 30% tecnologia.
- Has d'entendre la tecnologia. La tecnologia per si sola i sense reflexió de negoci no serveix per a res.
- Tot el que pot ser automatitzat i digitalitzat, ho ha de ser.
- El propòsit final de la digitalització és millorar l'experiència de compra del client. La digitalització del backoffice és una bona forma de ser eficient.
- La digitalització s' ha de transformar en un avantatge competitiu.
- Dissenyar la digitalització del procés de compra i consum del client.
- Una causa de fracàs és no disposar d'un pla estratègic.
- La gestió del canvi és imprescindible (grau de maduresa).
- Identifica la velocitat a la qual la teva companyia pot canviar.
- Analitza bé els clients potencials i els proveïdors de tecnologia.
I de la intervenció de Xavi Ginesta, CEO de Voxel i qui va obrir el Summit, ens quedem amb una idea interessant: "La selecció natural està treballant ara a obrir la perspectiva per incloure la tecnologia com a factor per millorar la supervivència (la vida de les persones)".
A Gstock considerem la tecnologia com un gran aliat per treure els negocis de la manera 'supervivència' i que entrin en mode 'rendibilitat'.
L'eProcurement Tech Summit 2023 és una cita imprescindible per conèixer tendències i novetats sobre transició digital i facturació electrònica, per connectar entre empreses i impulsar junts la innovació tecnològica, i per inspirar noves solucions per a l'optimització de processos de la cadena de valor. Compartim el vídeo que ha preparat Voxel, amb alguns moments de la jornada.
Gràcies a tot l'equip de Voxel (Xavi Ginesta, Ángel Garrido, Héctor Martín, Anastasia Vasilenko, Pedro Nágera, Marc Mañas i Alberto Pastrano) per organitzar aquesta trobada i per comptar amb Gstock per continuar treballant junts per un futur digital real per al nostre sector.