Digitalitzar la relació proveïdor-hostaler és un dels punts clau de la gestió digital, un dels temes que més ocupa i preocupa el Canal Horeca (i molt especialment, l'hostaler) i una de les nostres grans apostes.

Per reforçar el nostre compromís amb aquesta qüestió capital en hostaleria i per facilitar-te la gestió, recentment hem tancat una aliança estratègica amb Voxel, empresa amb la qual els nostres llaços de col·laboració venen de lluny, líder en la seva àrea al Canal Horeca i que com saps està especialitzada en el desenvolupament de solucions de digitalització de la cadena de proveïment. Aquesta aliança amb Voxel és el resultat de mesos de treball i, sobretot, de compartir una visió comuna sobre com ajudar a la digitalització real i completa de la cadena de valor del sector.

A la pràctica, l'acord es tradueix en la integració d'ambdues plataformes, perquè tots els nostres usuaris puguin acabar de digitalitzar la seva cadena de proveïment de principi a fi, amb albarans electrònics i factures electròniques a través d'una sola connexió.

A més, si el teu negoci és usuari de les dues plataformes, a partir d'ara podràs afegir més funcionalitats a l'emissió de comandes electròniques amb l'objectiu d'estalviar temps i diners i aconseguir un procés de proveïment harmonitzat i optimitzat.

El nostre CEO i fundador, Federico Fritzsch, valorava aquest acord i posava l'accent que suposa "un valor afegit significatiu per als nostres usuaris, una major usabilitat del nostre sistema i un reforç en el nostre compromís amb la digitalització de la relació proveïdor-hostaler". Gràcies a la nostra integració amb Voxel podem oferir "una experiència de digitalització completa sense haver de fer nous desenvolupaments tecnològics". Una relació amb els proveïdors deficient afecta molt les operacions, la rendibilitat i bon funcionament del negoci, llastrant els resultats: "Males comandes, males recepcions, mala facturació, mala conciliació d'albarans i factures que acaben en una mala comptabilització... És un punt crític, especialment si tenim en compte que hi ha molts proveïdors i no tots funcionen de la mateixa manera, per la qual cosa integrar amb un no suposa integrar automàticament amb tots. L'aliança entre Voxel i Gstock permet als nostres clients posar ordre en això", asseverava Federico.

Per part de Voxel, Héctor Martín, VP de vendes globals, destacava que aquest acord forma part de l'estratègia de la companyia per maximitzar la proposta de valor al Canal Horeca i reforçar la col·laboració amb altres empreses rellevants del sector. "A mitjà termini, l'objectiu és crear un ecosistema col·laboratiu, com una 'autopista d'informació', i integrar solucions i plataformes tecnològiques que afegeixin valor en el procés de digitalització de la cadena de proveïment. A més de digitalitzar altres processos associats a la cadena de proveïment, com el front-office, per exemple".

Flux Voxel Gstock HIP 2024

La cadena de restauració i gastronomia japonesa Grup Nomo, usuària de totes dues plataformes, ja està utilitzant aquesta integració. En el marc d'HIP i dins de la taula rodona 'Digitalització de la relació Horeca amb proveïdors', moderada pel nostre CEO i amb les intervencions de Marc Mañas, CPO de Voxel; Mireia Borrás, adjunta a direcció de COO de Quantum; Ramón Jiménez, soci i director de Grup Nomo i Daniel Ibáñez, responsable de comerç electrònic i digital de Bidfood, abordem precisament els beneficis que aquesta aliança i aquest tipus d'integracions tenen per als negocis d'hostaleria, en clau de gestió digital per a la rendibilitat. 

Des de Grup Nomo, Ramón Jiménez va explicar en la seua intervenció que "quan iniciem aquest projecte, teníem un objectiu molt ambiciós: cobrir la gestió de les compres, que suposen un terç de l'àrea de negoci de la nostra empresa, i fer-ho en tots els àmbits que engloba el procés de compra. Ambicionàvem controlar la gestió de les comandes als restaurants, racionalitzar-la i que això ens permetés validar sobre la base de comandes, per exemple quan hi ha canvis de torn. A partir d'aquí, ambicionàvem al departament administratiu abandonar totes les tasques mecàniques que no aporten valor afegit, com el tecleig d'albarans, si parlem de les compres. Fins que no hem implantat aquest procés, era impossible. També hem aconseguit ser molt més proactius en el control de preus i gestió de compres, amb dades pràcticament immediates".

Pel que fa a la gestió no digital d'albarans, Ramon va reconèixer que "en el seu moment, un 50% del temps del nostre departament administratiu es dedicava literalment a teclejar albarans. Haver abandonat això digitalitzant el procés és el cel absolut. I a això se suma tenir dades clau com fer escandalls amb els preus de mercat d'ahir". 

Sota aquestes línies pots veure la taula rodona completa, amb dades molt interessants d'aquest cas pràctic que materialitza ja l'aliança Voxel-Gstock.

Amb Gstock, rendibilitat sota control