El model d’ingressos i els clients queden clars, ara entrem en la part del finançament…, podries aprofundir sobre les fonts de finançament a les quals heu recorregut en aquests anys?

Des que vam iniciar l’activitat el 2015, ens hem anat finançant amb ampliacions de capital propi complementades amb finançament públic a través de dos préstecs Enisa i un altre de Segittur. Aquest finançament ens ha servit per al desenvolupament del producte en primer lloc, i per poder continuar amb l’expansió nacional, fins que passem dels 4.000 restaurants, per després iniciar la internacionalització, centrant-nos en la Unió Europea, i a Llatinoamèrica.

Entenc que no us queda gaire per a aquesta expansió internacional. Teniu previst continuar amb la recerca de nous fons?

Evidentment, tenim clar que quan fem el salt internacional necessitarem una ronda d’inversió.

Federico, quins èxits heu aconseguit fins ara?

Són diversos els fites que hem assolit en aquest quinquenni. Entre altres, la consolidació de Gstock com l’aplicació de magatzem de referència en el mercat espanyol, no en va, la nostra pròpia competència ens cataloga com “el millor programa”.

Les xifres són molt bones, tenim un creixement continu del nombre de llicències (ja més de 1100 a principis d’aquest any), el que ha suposat un 50% de creixement respecte a 2019. Connexió amb els principals sistemes de TPV del mercat com Ágora, Sage, Sap, Vectron…

A més, hem llançat la central de vendes per a obradors, cuines centrals i magatzems i hem iniciat relacions estratègiques de gran projecció, amb importants integracions amb els PMS més rellevants del mercat i connexió amb els principals sistemes de TPV del mercat. Aquest fet ens ha permès l’entrada en cadenes d’hotels, integracions amb gairebé tots els sistemes POS del mercat.

En aquests moments ens proposem abordar l’expansió nacional (fins a superar els 4.000 restaurants) i iniciar la internacionalització (França, UK i Latam).

Com està anant l’expansió de GStock als hotels? Per què aquest sector?

Com et comentava abans, ja vam iniciar els primers passos en aquest sector, i vam cridar l’atenció de players rellevants. El motiu? Sempre hi ha hagut sinergies entre la restauració i hoteleria, i la gestió d’estocs és un problema que els grups hotelers també tenen. És un salt lògic.

El fet d’haver desenvolupat la versió central de vendes per a obradors, cuines centrals i magatzems de GStock i de tenir tecnologia pròpia, ens permet amb petits ajustos, aportar la nostra solució a altres sectors que requereixin d’una plataforma senzilla i centralitzada (o no) per a la gestió d’estocs.

Recentment heu estat a la HIP 2020, per a què us ha servit?

El món de les fires s’ha revolucionat. Abans eren un lloc on els interessats anaven a veure, deixar-se veure, veure les últimes novetats, veure la última fregidora, demanar preu… el món d’internet, a excepció de provar la patata fregida a la fregidora, ja t’ofereix tot això.

Les fires han anat perdent l’interès de la presència física i malgrat això, han anat guanyant en altres experiències com les d’escoltar a ponents parlant de tendències, perspectives. A HIP en concret et pots generar un recorregut.

És el quart any que anem a HIP, la major cita d’innovació per al sector en el mercat nacional. HIP ha estat disruptiu i ens ha facilitat a tots un espai en el qual compartir ponències. Gstock ha estat ben present aquest any, amb un estand a la part presencial i liderant diverses ponències de digitalització. Ens ha servit per confirmar-nos com a líders nacionals en el control d’estocs i magatzems a través d’app. HIP ha estat disruptiu facilitant-nos exposició i ponències. Esperem estar a les següents edicions.

El sector de Horeca i el d’hoteleria són dels més afectats pel COVID, com a proveïdors del sector, de quina manera us està afectant?

Està clar que la crisi ha afectat a tots els sectors, però no a uns més que a altres. En el cas d’hotels i restaurants ha estat dramàtic, perquè s’han vist obligats a tancar d’un dia per l’altre sense capacitat de planificar.

En el nostre cas Silvia, com a proveïdors del món de la restauració i hoteleria hem estat molt afectats, no igual perquè molts clients ens han trucat per intentar aprofitar l’aturada i fer aquells escandalls que tenien pendents, revisar la planificació, organitzar els magatzems, control d’estoc, automatitzar les comandes a proveïdors amb la nostra tecnologia… en fi, moltes coses que estaven a mitges i que han accelerat.

Si em permets, m’agradaria donar un consell al canal Horeca. Jo a nivell personal amb la meva família tinc un restaurant i m’identifico amb el que està passant, i sé que en el cap dels empresaris d’Horeca hi ha moltes coses com per a que algú vingui donant consells. No cal perdre la perspectiva general, però els diria que és un bon moment per preparar-se, fer canvis de protocols, que no és cap broma, els escandalls… A més, en crisi és quan més necessitat de control de despesa hi ha, és com en la metàfora del colador. Durant molts anys als hostalers se’ns ha permès agafar aigua amb un colador i agafàvem aigua, però s’ha acabat, ara cal agafar aigua amb un cullerot i que no se’ns caigui cap gota. És el moment per aprofitar i controlar les principals despeses, que són les de recursos humans i compres, i ja hi ha programes molt bons al núvol com el nostre per controlar aquests costos.

Quin és el futur de GStock?

Gstock hem estat una empresa que en sis anys hem tingut molt clar que som una empresa tecnològica i per tant, hem d’estar accelerant sempre. Per això sempre hem buscat permanentment finançament, vosaltres ho sabeu bé, i per això ens hem col·locat líders en la nostra àrea. El futur? Estem just en un any en el qual comencem a internacionalitzar-nos, entrem a França en una cadena molt important amb 14 restaurants emblemàtics, hem internacionalitzat el programa, impostos… en fi el necessari. Una altra cadena que està en vuit països, a LATAM.

Tenim un programa que està a l’altura a nivell internacional i bé, els contactes d’Espanya i altres països ens confirmen que som una solució molt a tenir en compte. El futur de gstock està en sortir de veritat a compartir aquest programa amb altres països.