'Conèixer. Connectar. Inspirar'. Amb aquesta filosofia, Voxel ha celebrat a Barcelona una nova edició de l'eProcurement Tech Summit, els dies 5 i 6 d'octubre. Des de Gstock donem suport a l'esdeveniment com Gold Sponsor i a més assistim per conèixer novetats i tendències en transformació digital, factura electrònica o experiència de client, casos d'èxit i (bons) exemples de digitalització.

També per connectar amb altres membres del sector i compartir amb ells la nostra visió de la gestió digital orientada a rendibilitat i com podem créixer col·laborant junts.

I per inspirar-nos amb les experiències dels participants i poder inspirar-los també amb la nostra filosofia de #RentabilidadBajoControl. El nostre CEO, Federico Fritzsch, va compartir algunes idees interessants en el panell sobre creació de l'ecosistema tecnològic a Horeca, que recollim aquí:

 

  • L'albarà és l'exemple màxim del "tot" el que ens queda per fer en digitalització a Horeca i també la peça clau perquè la gestió digital del backoffice d'un negoci d'aliments i begudes realment funcioni i s'orienti a rendibilitat.
  • Per digitalitzar bé, cal una estratègia. Tenir un pla i seguir-lo. Digitalitzar a base de flaixos no és només un greu error: és l'autopista al fracàs. Sense planificació no hi ha bona gestió i sense bona gestió no hi ha rendibilitat.
  • Parlar de digitalització de la gestió avui dia és parlar d'ecosistema digital. Per crear el nostre, hem de respondre'ns a tres preguntes: on volem arribar, quines aplicacions ens poden ajudar i com s'integraran. Per arribar a les respostes cal feina d' anàlisi.
  • Contractar solucions digitals no és crear un ecosistema digital. L'ecosistema no és automàtic, ni es fa sol, ni és la conseqüència lògica de contractar aplicacions digitals. Cal treballar-ho i fer-ho enfocat a un objectiu: la rendibilitat.
eprotechsummit 2023 Gstock Fotos Voxel Foto 9 Gstock

El nostre CEO va compartir panell amb tres grans professionals de la indústria: Lluís M. Gabarrón, director d'IT del Fornet; Mateo Ramón, CIO de Grup Piñero; i Marcos Mañas, CPO de Voxel. Ells van reflexionar sobre la creació de l'ecosistema digital i sobre com començar amb bon peu. Compartim algunes de les seves aportacions: 

"Per digitalitzar, el que es requereix inicialment és ser com Bob Esponja: abans d'implantar un pla, cal conèixer l'empresa, conèixer els processos i com s'estan duent a terme. Entrar amb la idea de canviar directament, sense coneixement previ, no funciona"

Lluís Manuel Gabarrón

"Quan treballes amb processos, cal conèixer-los bé primer per saber com millorar-los. I també és molt important la gestió del canvi. 

Mateo Ramón

"Hi ha dues coses que faríem diferent per ajudar els nostres clients a digitalitzar millor: tenir més consciència de les eines que hi ha disponibles per digitalitzar processos i amb les quals poder tenir una simbiosi per fer el procés junts, i la segona, créixer a partir d'un estàndard customitzable en lloc d'anar creixent a base de customització de serveis a demanda del client" 

Marc Mañas
eprotechsummit 2023 Gstock Fotos Voxel Foto 3 Gstock
eprotechsummit 2023 Gstock Fotos Voxel Foto 4 Gstock
eprotechsummit 2023 Gstock Fotos Voxel Foto 8 Gstock
eprotechsummit 2023 Gstock Fotos Voxel Foto 5 Gstock

El Summit va comptar amb la participació d'experts en transformació digital per a Horeca com Isabel Bellot, directora de Transformació Digital de Grant Thornton; Iker Beraza, vocal Assessor Direcció General de Política Econòmica en Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, qui va incidir en la necessitat d'implementar la factura electrònica per millorar el pagament a proveïdors, ja que "retardar-lo llasta el creixement empresarial. Cal dotar d'estructura de pagament a proveïdors al sector"; Manel Morillo, soci fundador – Partner de Con Gusto Consulting; Matthew Morrison, irector de Desenvolupament de Negoci – Commercial Solutions de Mastercard; Javier Retornano, CEO a Suitech Consultoría & Tecnologia; Beatriz Martín, administration manager en Hotelatelier; Josep Garriga, director de Compres en H10 Hotels; Alberto Mezquita, IT Manager de Froneri Iberia; Daniel Ibáñez, Ecommerce & Digital Manager de Bidfood Iberia; Mónica Rubio, Sales & Màrqueting en NAVEX Consulting; Teresa García, general manager d'Hotel Servicers; Víctor Santacana, gerent a Edisa Barcelona; David Vilà, Sales & Key Account Manager i Director Comercial en Grup DINO i Lladopol; Soledad García, directora general adjunta de Garcimar; o Jordi Garrido, director acadèmic d'Executive Education a la Facultat Internacional de Comerç i Economia Digital de la Universitat Ramon Llull.

De la ponència de Jordi ens quedem amb el seu decàleg per a la transformació digital, amb el qual compartim filosofia. Estem segurs que en molts dels seus punts reconeixes el punt de vista del nostre CEO:

 

  1. No escoltis els falsos profetes: la transformació digital és un 70% management/direcció estratègica i un 30% tecnologia.
  2. Has d'entendre la tecnologia. La tecnologia per si sola i sense reflexió de negoci no serveix per a res.
  3. Tot el que pot ser automatitzat i digitalitzat, ho ha de ser.
  4. El propòsit final de la digitalització és millorar l'experiència de compra del client. La digitalització del backoffice és una bona forma de ser eficient.
  5. La digitalització s' ha de transformar en un avantatge competitiu.
  6. Dissenyar la digitalització del procés de compra i consum del client.
  7. Una causa de fracàs és no disposar d'un pla estratègic.
  8. La gestió del canvi és imprescindible (grau de maduresa).
  9. Identifica la velocitat a la qual la teva companyia pot canviar.
  10. Analitza bé els clients potencials i els proveïdors de tecnologia.

I de la intervenció de Xavi Ginesta, CEO de Voxel i qui va obrir el Summit, ens quedem amb una idea interessant: "La selecció natural està treballant ara a obrir la perspectiva per incloure la tecnologia com a factor per millorar la supervivència (la vida de les persones)".

A Gstock considerem la tecnologia com un gran aliat per treure els negocis de la manera 'supervivència' i que entrin en mode 'rendibilitat'.

eprotechsummit 2023 Gstock Fotos Voxel Foto 2 Gstock
eprotechsummit 2023 Gstock Fotos Voxel Foto 6 Gstock
eprotechsummit 2023 Gstock Fotos Voxel Foto 1 Gstock
eprotechsummit 2023 Gstock Fotos Voxel Foto 12 Gstock
eprotechsummit 2023 Gstock Fotos Voxel Foto 14 Gstock
eprotechsummit 2023 Gstock Fotos Voxel Foto 13 Gstock
eprotechsummit 2023 Gstock Fotos Voxel Foto 10 Gstock
eprotechsummit 2023 Gstock Fotos Voxel Foto 11 Gstock

L'eProcurement Tech Summit 2023 és una cita imprescindible per conèixer tendències i novetats sobre transició digital i facturació electrònica, per connectar entre empreses i impulsar junts la innovació tecnològica, i per inspirar noves solucions per a l'optimització de processos de la cadena de valor. Compartim el vídeo que ha preparat Voxel, amb alguns moments de la jornada.

Gràcies a tot l'equip de Voxel (Xavi Ginesta, Ángel Garrido, Héctor Martín, Anastasia Vasilenko, Pedro Nágera, Marc Mañas i Alberto Pastrano) per organitzar aquesta trobada i per comptar amb Gstock per continuar treballant junts per un futur digital real per al nostre sector.